Stomatologia Zachowawcza

Leczenie ubytków próchnicowych i odbudowa anatomiczna zęba.

Zajmuje się odbudową i przywróceniem naturalnego wyglądu zęba zniszczonego w wyniku procesu próchnicowego, urazu mechanicznego lub z nieprawidłowościami kształtu i koloru.

Odtwarzanie zęba ze zmianami próchnicowymi

Próchnica jest chorobą rozwijającą się w zębach, której przyczyną są bakterie. Wytwarzają one kwasy degradujące twarde tkanki zęba. Rozwijają się najczęściej w bruzdach zębów i przestrzeniach międzyzębowych. Leczenie opiera się na usunięciu zainfekowanej tkanki i odtworzenie jej z najnowszych materiałów dopasowanych kolorystycznie z zachowaniem anatomicznego kształtu oraz prawidłowej funkcji.

Zaburzenia kształtu i koloru

Zdarza się, że zęby mają odmienną budowę ze względu na zaburzenie rozwojowe do jakiego doszło w trakcie tworzenia się zęba w wieku dziecięcym. Tkanki twarde mogą być w tym wypadku niepełnowartościowe lub w innym kształcie. W takim przypadku rekonstrukcja polega na przywróceniu prawidłowej budowy materiałami kompozytowymi z zachowaniem walorów estetycznych. Niejednokrotnie używa się wiele odcieni kompozytów co nadaje najbardziej naturalny wygląd.

Wybielanie zębów żywych i martwych

Przebarwienia na zębach żywych wynikają z czynników barwiących takich jak: palenie papierosów, picie kawy, herbaty, napojów gazowanych, barwników spożywczych. Wybielanie jest procesem przywracającym naturalny kolor zęba. Najpowszechniejszą metodą jest wybielanie domowe pod nadzorem lekarza stomatologa. Wykonuję się indywidualne nakładki na zęby i pacjent wprowadza do nich żel wybielający zgodnie z zaleceniami lekarza. Wybielanie trwa do dwóch tygodni w zależności od efektywności kolejnych aplikacji, która stwierdza się na wizytach kontrolnych.

Ząb martwy przebarwia się od środka i przyczyną jest zalegająca wewnątrz krew, martwa miazga lub materiał do wypełniania kanałów starej generacji. Wkładka wybielająca aplikuję się do środka zęba, a ilość wkładek zależna jest od skuteczności pochłaniania przez ząb środka wybielającego.

Wszystkie zabiegi są wykonywane w znieczuleniu co zapewnia pełen komfort leczenia.